Kalendarium

Sobota, 2019-04-20

Imieniny: Agnieszki, Amalii

Statystyki

  • Odwiedziny: 89711
  • Do końca roku: 255 dni
  • Do wakacji: 62 dni

Kontakt

Częstochowa, Aleja Wojska Polskiego 130

Tel. 34 323-13-81

sp17@edukacja.czestochowa.pl

My mali odkrywcy XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium

Niedługo wystartuje nasz drugi program:

 

Projekt Erasmus +

My mali odkrywcy  XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę

i kod nasze terytorium

 

Projekt „My mali odkrywcy  XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium” finansowany jest ze środków Unii Europejskiej,
z programu Erasmus +, akcja 201 i skierowany jest dla klas młodszych.  Oprócz szkoły z Polski udział w projekcie biorą szkoły z Włoch, Chorwacji i Litwy. Projekt będzie realizowany w naszej szkole w  latach 2018-2020.
           W projekcie poprowadzimy naszych uczniów w odkrywaniu znanych i nieznanych miejsc związanych z naszym otoczeniem. Często zdarza się, że w mieście jest miejsce, pomnik, które zasługuje na poznanie, ale zamiast tego jest ignorowane nawet przez własnych mieszkańców. Nasi uczniowie staną się małymi odkrywcami i będą poszukiwać takich miejsc, zabytków lub obiektów, które wydają się nie mieć sławy, ale na które należy zwrócić uwagę ze względu na ich ważną przeszłość. Z pomocą ludzi, którzy mieszkają w pobliżu, nasi uczniowie zrekonstruują historię tych miejsc, w każdym szczególe ich dotyczącym np. historie, zdjęcia, a następnie, jak mali geografowie, prześledzą dawne i obecne szlaki lub ścieżki, natomiast dzięki nowej technice obliczeniowej "kodowania", będą tworzyć papierowe i wirtualne mapy tych miejsc.

 

Chcemy wprowadzić w naszych szkołach korzyści płynące z "myślenia komputerowego". Nauczając "kodowania" uczniowie będą w stanie poradzić sobie teraz i w przyszłości ze złożonymi problemami, nauczą się, jak podchodzić do nich rozumowo, przyjmując krok po kroku rozwiązania, które uważają za najlepsze, wymyślą jasny opis tego, co robić i kiedy to robić. Cele, które zamierzamy osiągnąć, są następujące:

- rozwijanie świadomości na temat własnego terytorium: jego historii, zasobów artystycznych i jego możliwości turystycznych;

- odkrywanie i odzyskiwanie zapomnianych dzieł sztuki w swoim otoczeniu;

- podarowanie dzieciom możliwości "opowiadania" własnego terytorium innym, przy użyciu wspólnego języka;

- wykorzystywanie narzędzi ICT i Internetu do uczenia się w krytyczny i świadomy sposób;

- uczenie się myślenia komputerowego w celu rozwijania kompetencji logicznych i zdolności rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i efektywny (kodowanie);

- poznanie i używanie oprogramowania i przestrzeni programowania krok po kroku: Swatch, Blocky, Padlet platform.

Artykuły

Konkurs na LOGO - projektu Erasmus + „My mali odkrywcy XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium”

2018-12-13

Konkurs – stwórz logo


Uczniowie klas I-IV naszej szkoły uczestniczą w międzynarodowym Projekcie Erasmus+ My mali odkrywcy  XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium”. Oprócz szkoły z Polski udział w projekcie biorą szkoły z Włoch, Chorwacji i Litwy. Uczniowie staną się małymi odkrywcami i będą odkrywać miejsca bardziej i mniej znane, związane z naszym otoczeniem.

 

Pierwszym zadaniem, przed którym staną nasi uczniowie, będzie stworzenie logo projektu, dlatego ogłaszamy konkurs wśród uczniów klas I-IV. Użyjcie swojej wyobraźni oraz kreatywności i stwórzcie charakterystyczny, unikalny i międzynarodowy znak dla naszego projektu.

Czytaj więcej o: Konkurs na LOGO - projektu Erasmus + „My mali odkrywcy XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium”

I Wizyta w Monreale

2018-12-11

W dniach 19-24 listopada 2018 roku, p. Urszula Pianka-Panek – wicedyrektor, p. Monika Cudzik – wychowawca kl. I a,  p. Jolanta Ziemkiewicz-Fajer – wychowawca kl. II b, p. Joanna Dzieja – nauczyciel j. angielskiego,  wzięły udział w pierwszej projektowej mobilności w ramach partnerskiego projektu programu Erasmus Plus,  pod nazwą: „My mali odkrywcy  XXI wieku.....gotowi by stworzyć mapę i kod nasze terytorium”.

Spotkanie odbyło się w mieście Monreale, we Włoszech w szkole Istituto Comprensivo „Francesca Morvillo”. Razem z przedstawicielami z Polski, w spotkaniu uczestniczyli również nauczyciele z Litwy oraz Chorwacji. Celem wizyty było rozdzielenie zadań  podjętych w ramach programu Erasmus Plus. Podczas wizyty miałyśmy możliwość uczestniczenia w lekcjach z dziećmi, , mogąc w ten sposób poznać warsztat i metody pracy naszych włoskich koleżanek oraz atmosferę nauczania we włoskiej szkole.

Ponadto, brałyśmy udział w warsztatach dotyczących kodowania. Wszystkie kraje partnerskie zaprezentowały przygotowane wcześniej materiały dotyczące swoich miejscowości i szkół. 


Aspektem kulturowym objętym programem mobilności były wyprawy edukacyjne mające na celu zapoznanie się z głównymi atrakcjami turystycznymi w Monreale i miejscowości Caltagirone. Program zwiedzania obejmował: Katedrę w Monreale słynącej z unikatowych form budownictwa wpisanych na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO, ratusz oraz rynek miasta. W Caltagirone miałyśmy możliwość obejrzenia unikalnych, bożonarodzeniowych szopek oraz tamtejszej katedry.


Spotkanie w Monreale zakończyło się dużym sukcesem. Nastąpiła bardzo pożyteczna wymiana doświadczeń na wielu płaszczyznach. Przed nami kolejne wielkie wyzwania – realizacja zadań projektowych, wiosenne wizyty w Chorwacji i na Litwie oraz rewizyta wszystkich partnerów z krajów uczestniczących w projekcie.


Czytaj więcej o: I Wizyta w Monreale